Avatar

onyavin blog

@on-yavin

best posts by on yavin
Avatar

קידום אתרים באמצעות מאמרי אורח - און יבין מסביר ממה להיזהר

המלחמה הבלתי מתפשרת של גוגל בקידום אתרים בדרכים פסולות הולכת ומתרחבת כל הזמן: תחילה היו אלה עדכון פנדה ועדכון פינגווין שנועדו למנוע מאתרים שהסתמכו על תוכן חסר ערך או על לינקים לא טבעיים להגיע למקומות גבוהים בתוצאות החיפושים, וכעת (החל מתחילת 2014) גם מאמרי אורח שאין בהם תועלת של ממש לגולשים כבר לא ישפרו את הדירוג בגוגל - ואף עלולים להוביל להענשת דפים או אתרים שלמים!

און יבין, מנכ"ל משרד הפרסום אקסקטיב, מסביר כי גוגל חותרת בעקביות למצב שבו דירוג האתרים יהלום את התועלת שהם מספקים לגולשים, כך שמנוע החיפוש הפופולארי ישמור על מעמדו וייתפש ככזה שבאמת משקף את הרצונות האמיתיים של המשתמשים, ועל כן ההחלטה להיאבק במאמרי אורח לא ראויים.

מהם מאמרי אורח?

מאמרי אורח (Guest Blogging), מסביר און יבין, עשויים להיות בעלי תרומה חיובית לחווית הגלישה: כל מי שמחזיק אתר או מנהל אתר רשאי להזמין כותבים אורחים שיתרמו לו תכנים, ואם הם אכן בעלי ערך של ממש הרי שגם בעל האתר יוצא נשכר (שכן האתר שלו הועשר בתוכן מבלי שהוא ישקיע בכך משאבים כלשהם), הגולשים מרוויחים גם הם (עוד תוכן איכותי) ואילו כותב התוכן זוכה בקרדיט שמסייע לו למתג את עצמו ובחלק מהמקרים גם בלינק לאתר שלו.

במקרים הפחות חיוביים, ולמרבה הצער היו לא מעט כאלה, נוצל הקונספט בצורה שלילית, והאינטרנט התמלא במאמרי אורח חסרי כל ערך ושנכתבו לא למען הגולשים אלא רק למען הלינקים - עד שגוגל החליטה להילחם בכך.

מלחמה מוצדקת, ענישה שרירותית

המלחמה במאמרי אורח חסרי ערך מוצדקת, אבל - מסייג און יבין - העונשים המוטלים על מי שחורג מהכללים של גוגל הם מופרזים, כשכבר היו מקרים בהם נפגע דירוג של אתר שלם, על מאות הדפים שבו, כשעונש אפשרי אחר הוא העלמה מוחלטת מתוצאות בחיפוש. בנוסף העונשים עלולים להיות שרירותיים, ולרבים מבין העוסקים בקידום אתרים לא ברור מהי ההגדרה של גוגל למאמר אורח לא תקין ובפרט מהם "לינקים לא טבעיים" לתפישת החברה.

זהירות מרבית ושימוש ב- NOFOLLOW

אפשר להתרעם על העמימות והשרירותיות בהן נוקטת גוגל - אבל מאחר שאי אפשר להילחם בחברת העסק ממליץ און יבין לכל מי שעוסק בקידום אתרים על נקיטת משנה זהירות, הן כשמפרסמים מאמרי אורח באתרים של אחרים והן כשמארחים כותבים חיצוניים.

בנוסף, מומלץ בחום להשתמש בתג ה- NOFOLLOW, כך שללינקים היוצאים מהאתר שלכם (או מזה שאתם מקדמים) לא תהיה השםעה על דירוגם של האתרים אליהם הם מובילים, ובעצם לגוגל לא תהיה סיבה לכעוס.

You are using an unsupported browser and things might not work as intended. Please make sure you're using the latest version of Chrome, Firefox, Safari, or Edge.