שתף קטע נבחר

וודקה הוא המשקה האלכוהולי הפופולרי בישראל

המשקה מהווה 75% מסך כל בקבוקי האלכוהול שנמכרו ב-2009 - 16 מיליון בקבוקי וודקה נמכרו מתוך 21 מיליון בקבוקים. אחריו מדורגים הערק עם 10% מנתח המכירות, וויסקי עם 8%

הישראלים שתו יותר אלכוהול ב-2009, ושותים וודקה יותר מכל משקה אלכוהולי אחר, כך עולה מבדיקה שערכה חברת המידע העסקי BDI. המשקה מוביל את המכירות בענף המשקאות החריפים (בעלי אחוז אלכוהול גבוה, כלומר לא כולל בירות, ולא כולל קטגוריות נפרדות כיינות ומכירות דיוטי פרי), עם מכירות של כ-16 מליון בקבוקים, המהווים נתח כמותי של כ-75% מסך הבקבוקים שנמכרו בשנת 2009 בענף המשקאות האלכוהוליים.

 

ב-2009 צרכו הישראלים 21 מיליון בקבוקים, עלייה של 5% ביחס לשנה הקודמת. מדובר בגידול נמוך משמעותית מזה שנרשם בענף ב-2008, אז חל גידול של כ-11% בכמות הבקבוקים שנמכרו לעומת 2007.


הערכת התפלגות מספר הבקבוקים שנמכרו בענף המשקאות האלכוהוליים, בין המוצרים ב-2009, במונחים כמותיים

הערכת התפלגות מספר הבקבוקים שנמכרו בענף המשקאות האלכוהוליים, בין המוצרים ב-2009, במונחים כמותיים
משקה אלכוהולי נתח מכירות כמותי
וודקה 75%
ערק 10%
וויסקי 8%
ליקרים 4%
ברנדי 2%
ג'ין ורום 1%
 

*הסקירה מתמקדת במכירות לשוק המקומי ולא כוללת את המשקאות האלכוהוליים הנמכרים בדיוטי פרי

 

ההכנסות ממכירת בקבוקי אלכוהול עמדו ב-2009 על כ-1.65 מיליארד שקל (במונחי מחיר לצרכן כולל מע"מ), גידול של כ-3% ביחס לשנת 2008. גם כאן הגידול מתון בהרבה מהגידול שנרשם ב-2008 אשר עמד על כ-14% במונחים כספיים (לעומת שנת 2007).

 

בין הסיבות העיקריות לגידול המתוּן, BDI מציינים את המגמה המעורבת, שכללה גידול בצריכת משקאות אלכוהוליים, זאת בעקבות גידול בהיקף פרסום וצמיחת תרבות צריכת אלכוהול בשנים האחרונות. מנגד, המיתון הכלכלי מקטין את ההוצאה הכספית של הצרכנים על משקאות אלו.


הערכת היקף ההכנסות ומספר הבקבוקים שנמכרו בענף המשקאות האלכוהוליים בישראל  (לפי שנים)

הערכת היקף ההכנסות ומספר הבקבוקים שנמכרו בענף המשקאות האלכוהוליים בישראל (לפי שנים)
שנה היקף הכנסות במיליארדי שקלים שיעור השינוי מספר הבקבוקים שנמכרו במיליונים כמות הליטרים שנמכרה במיליונים שיעור השינוי
2009 1.65 3%+ 21 15.75 5%+
2008 1.6 14%+ 20 15 11%+
2007 1.4   18 13.4  

*הסקירה מתמקדת במכירות לשוק המקומי ולא כוללת את המשקאות האלכוהוליים הנמכרים בדיוטי פרי

  

מדד הסיכון העסקי של החברות העיקריות בענף מראה כי בשלוש השנים האחרונות, רמת הסיכון של הענף הייתה נמוכה ממדד הסיכון העסקי בכלל המשק, ונאמדה ב-2009 ב-3.9. בשנה האחרונה אף חלה ירידה ברמת הסיכון בענף, זאת לעומת עליה ברמת הסיכון של כלל המשק.

 

מוסר התשלומים הממוצע בענף המשקאות האלכוהוליים טוב יותר ביחס למוסר התשלומים בכלל המשק - פיגור של ארבעה ימים,  לעומת כלל המשק, בו מספר ימי הפיגור בתשלומים עומד על 7 ימים. זאת, על אף שמספר הימים המוסכמים לתשלום (86 ימים) נמוך ממספר הימים המוסכמים בכלל המשק, שעומד על 90 ימים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
16 מיליון בקבוקים. וודקה
צילום: צביקה טישלר
מומלצים