יום שבת, 19 בנובמבר 2011

כאשר אתם רוצים להבטיח את יעילות העסק

עסקים רבים תלויים בגורמים רבים לצורך עבודה יעילה. פעמים רבות העסק נבנה מן הפנים אל החוץ, כלומר הוא נבנה סביב תהליכי העבודה בחברה ולא סביב חווית הלקוח. הדבר יוצר סרבול מיותר לעתים, אשר פוגע בחוויית הלקוח.

חווית הלקוח היא חיונית לצורך שימור הלקוחות והאטרקטיביות של החברה והמוצר. אמת, מוצר טוב בהחלט מדבר בעד עצמו, אולם חלק מהמוצר הוא גם חווית לקוח, המתחילה אפילו בריח שהוא מריח כשהוא נכנס אל בית העסק ומסתיימת בשביעות רצונו מהבחירה שבחר (במובן הרחב יותר של המילה) ורצונו לשוב אל העסק. על לקוח סמוי כשיטה עבור ייעול העסק ועבודתו.

מה אפשר לעשות כדי לשפר את חווית הלקוח?


הלקוחות הם הנכס החשוב ביותר של העסק. עסקים רבים משקיעים משאבים לא מבוטלים כדי להבטיח את שביעות רצונם של הלקוחות. אחת השיטות הטובות יותר, כדי להבטיח את זה בדיוק, היא להיעזר בשירותי חברות המציעות שירותי ייעוץ ארגוני לעסקים. חלק מהחברות מציעות גם תהליכי לקוח סמוי לעסק, אשר מבטיחים לכם תמונת מצב וניתוח מעמיק ורציני של העסק וחווית הלקוח בו. התהליך מורכב ואורך זמן, אולם לאחריו תגיעו למצב של ייעול העסק מבחינת כלל תהליכי העבודה ובפרט חווית הלקוח – שהיא חיונית לצורך קיומו של העסק.

התהליך מורכב מכמה שלבים בסיסיים, שתכליתם איתור הצרכים של העסק מבחינת העבודה מול הלקוח ואיתור הצרכים של הלקוח הפונה אל העסק, כדי לבחון עד כמה העסק עונה עליהם. לאחר ניתוח ראשוני, מגדירים את תכנית העבודה והבדיקה. לאחר הבדיקה, אוספים את הנתונים ובונים תהליך לשיפור הנקודות החלשות ושימור הנקודות החזקות של העסק. התהליך כולל גם ביקורת אחר יישום תהליך ייעול העסק, כך שתוכלו לדעת בדיוק היכן אתם עומדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה