כח אדם
כח אדם
כח אדם הנו המשאב האנושי בארגון, על כן הוא מכליל בו את ספקטרום האחריות המוטלת על מנהל/ת משאבי האנוש.
בארגונים קטנים יחסית, מנהל/ת משאבי אנוש יחיד יהיה אמון/ה על כח האדם מבחינות כגון: ניהול, גיוס, הדרכה, רווחה, מיקור חוץ ועוד.
בארגונים גדולים לעומת זו, עבור כל אפיק בתחום כח האדם ידרש מנהל האמון עליו כחלק ממחלקה המתמודדת ספציפית עם אותו התחום: מנהל גיוס, מנהל הדרכה, ומנהל רווחה וכו'.
ניהול נכון של כח אדם
ניהול נכון של כוח אדם מבטיח שמירת האינטרסים של הארגון, תוך טיפול מנדטורי בהון האנושי כמוכתב בחוקי המדינה.
פורטל HRus סוקר ומפרסם אינפורמציה שימושית ומעשירה על כל אפיקי תחום כח האדם באופן המוכוון לעיניו של מנהל משאבי האנוש.
המטרה הנה לספק תוכן למנהל, שיסייע לו להצליח בתפקידו ושיוסיף להשכלתו בניהול כח-האדם בארגונו.
מאמרים מקצועיים בתחום כח אדם:
באילו קרנות פנסיה ניתן לבטח את העובדים
קרן פנסיה מקיפה היא קרן הפנסיה שאליה חובה על כל מעסיק להפקיד עבור עובדיו, והתשואה שלה מוגנת ע"י המדינה
5 האתגרים הכרוכים במהפך ארגוני של חברה גדולה ממבנה ארגוני היררכי לשטוח
האם חברה גדולה יכולה לבצע מהפך מקצה לקצה ולהפוך מחברה בעלת מבנה ארגוני היררכי לבעלת מבנה ארגוני שטוח
איך למזג חברה במבנה ארגוני שטוח עם חברה במבנה ארגוני היררכי
מיזוג בין חברות בעלות מבנה ארגוני שונה (מנוגד) עלול להפוך כשלון אם לא יטופל בזהירות רבה ובתכנון מראש
איך ניתן להשאיר מבנה 'שטוח' בארגון צומח שעובדיו שואפים להתקדם
ככל שחברה גדלה, השאיפה הטבעית להתקדמות בקריירה מובילה בדר"כ לביקוש מוגבר לתפקידי ניהול; איך בכל זאת ניתן להשאר במבנה שטוח
5 צעדים קריטיים שיש לבצע כדי לשנות מהיסוד את המבנה המסורתי של הארגון
שינוי המבנה המסורתי של הארגון הינו שינוי מהותי באופן שבו העבודה מתבצעת, בדרך הקבלת החלטות ובדרכים למצות את היכולות של הטלנטים
4 חסרונות של יצירת תחרות בין עובדים על השגת יעדים
יצירת תחרות בין עובדים יכולה אמנם לדרבן ביצועים בטווח הקצר, אבל ההשלכות השליליות ארוכות הטווח עולות בדר"כ על הרווחים לטווח הקצר
4 כללים להכשרה מוצלחת של עובדים מהבית שמתגוררים מעבר לים
בניית הכשרה מוצלחת של עובדים בינלאומיים מרחוק כרוכה בהתמודדות עם אזורי זמן שונים, הבדלים תרבותיים, אתגרי טכנולוגיה ועוד
5 כישלונות פוטנציאלים לארגון בשל היעדר מקצועיות וידע של נציגי שירות לקוחות
נציגי שירות לקוחות לא מקצועיים, חסרי ידע מקיף במוצר או בשירות, וחסרי יכולת להדריך לקוחות, עלולים לגרום נזקים בלתי הפיכים
איך ניתן לזהות פערים במיומנויות קריטיים בארגון ולטפל בהם
בהיעדר המיומנויות הקריטיות הנדרשות לארגון, לא ניתן יהיה להשיג את היעדים האסטרטגיים בהווה ובעתיד
6 אסטרטגיות לניהול שינויים בחברה צומחת המשתנה במהירות ובתכיפות
איך לנהל ביעילות שינויים תכופים ומשמעותיים בחברה צומחת המשתנה במהירות, תוך שמירה על מורל העובדים, הפרודוקטיביות ותרבות ארגונית מגובשת