עיצוב גרפי

עיצוב גרפי – מעט מלים עם הרבה מסר

זוהי האמנות שבאה לפני הכישורים הגרפיים של המעצב. בין אם מדובר בפלאייר או עיצוב לוגו, החכמה היא לתמצת את המסר אל תוך ציור, איור או כל צורה שהיא, באופן שיעביר אותה בלי הרבה מלים ובלי הרבה הסברים. הדרך לעיצוב הגרפי המושלם היא קודם כל ניסוח טוב של המסר הזה וזה יהיה במשפט קצר ופשוט. ישנן דוגמאות רבות וטובות לסלוגנים טובים ולעיצובים גרפיים טובים אבל זה לא המקום להביאם כיוון שכאן, במרחבי הרשת, ציטוט שכזה יכול להיחשב פרסום וזהו פן נוסף בעבודה של המעצב הגרפי, כל התחום של שמירת זכויות ושמירה על מקוריות.

מכל מקום, די אם נאמר שסלוגן טוב צריך לבטא מסר של משהו מפתה, כמו שירות טוב, בטחון או אופטימיות. מדובר במכירה של רעיון והדרך למכור אותו היא העיצוב הגרפי של התמצית שלו. בשנים קודמות נמכר קרם ידיים ישן מאד שהסמל שלו היה כף יד בתנוחה מעוגלת ורכה, מה שנתן ללקוחה את התחושה שהשימוש בקרם הזה יעניק לה כף יד יפה, חלקה ורגועה. החלק של הרגיעה הוא שנתן את התחושה והתחושה היא הדבר הראשון שעיצוב גרפי טוב מצליח למכור.

כללים של עיצוב גרפי

בעיצוב גרפי, ובתקשורת חזותית בכלל, ישנם כללים שנלמדים על ידי המעצבים הגרפים כדי לשלוט בהשפעה שיש למראה על המוח של הלקוח. הספרה שמונה, למשל, שמורכבת משני עיגולים, תעוצב כך שהעיגול העליון יהיה קטן מזה התחתון והענין פשוט, כששני העיגולים שווים אז המוח מזהה את העליון כגדול יותר מן השני ולמרות שאין זה כך באמת, עדיין זה מצטייר כך במוח. לכן הספרה שמונה תעוצב כך שהעיגול העליון יהיה קטן יותר. הלקוח לא צריך לדעת את הכללים האלה אבל הוא יקבל עליהם הסבר וכשהוא יראה את הסקיצה, הוא יידע היטב איזה חלקים בה מקדמים את המכירות.

עיצוב גרפי של צבעים

בתחום הצבעים יש כללים רבים אבל, כאן המקום לתת ביטוי לבחירות הספונטניות של הלקוח. יחד עם זאת, המעצב הגרפי יסביר לו מדוע כחול ואפור לא תמיד משתלבים יפה בכרטיס ביקור שהרקע שלו לבן ולעומת זאת, האפור ליד צהוב או ורוד יעשה עבודה טובה. הטעם והכלל צריכים להשתלב לגמרי יחד בעיצוב של כרטיס או שלט או מגנט. כולם כאחד צריכים להיות מורכבים מן הטעם האישי של הלקוח, יחד עם הכללים של העיצוב הגרפי.

כתיבת תגובה