מקדמי אתרים: שמרו על המותג שאתם מקדמים!

כל חברה לקידום אתרים מחזיקה בתיק לקוחות מעניין, חלק מהם הם מותגי-על וחלק מהם הם עסקים קטנים שפשוט רוצים ליצור רווחים,

תחום ה SEO הוא לא תחום טבעי שאתר מתקדם מעצמו ונדרשות פעולות יזומות מחוץ למתחם האתר בכדי שהאתר ינוע מעלה בתוצאות החיפוש ואת פעולות אלו יש לעשות בזהירות רבה.

על מנת לשמור על מוניטין של מותג מסוים ולהוציא אותו בצורה הטובה ביותר מתהליך קידום האתרים ללא פגיעה במוניטין של המותג, נשים לב לחוקי הברזל הבאים:

  1. בניית קישורים יזומה נכונה: קישורי פורום, בלוגים, סימניות וכו' תמיד להוציא לאתר תשתית שלנו עם תוכן איכותי שממנו יצא קישור למותג שאנחנו רוצים לקדם, זה גם יחזק את הקישור על פי שיטת השכבות אך גם ימנע מאנשים לחשוב שהמותג עושה ספאם באינטרנט בכדי להשיג קישורים.
  2. טבעיות: קשרו בצורה טבעית, הימנעו מליצור קישורים רבים ביום אחד(פיק של קישורים יכול להוריד את ערך הקישור).
  3. שמירה על סודיות: אל תפרסמו את האתר להחלפות קישורים בפורומים, קבוצות וכדומה, שמרו כמה שיותר על סודיות, אף אחד אינו צריך לדעת שהמותג עובר תהליך בניית קישורים ייזום מכיוון שזה יכול לפגוע במוניטין של המותג.
  4. הישמעו להוראות המותג: לכל מותג, יש בעל בית ופעמים רבות גם מנהל שיווק שרוצה שהמותג שבנה בכפות ידיו ובעמל רב ימשיך לצמוח והמוניטין שלו לא יפגע, פעמים רבות למנהלי השיווק של המותג יש הרבה מה לומר בנושא, שבו איתם לשיחה, הסבירו באופן מלא את דרך קידום האתר שאתם מתכננים ובנו ביחד תכנית נכונה שלא פוגעת באינטרסים שלהם.

קידום אתרים בעידן משתנה

טקטיקות קידום האתרים משתנות משנה לשנה, שינויים רבים פוקדים את הענף ודורשים ממקדם האתרים להשתמש בפחות ספאם, להיות יותר יצירתי וליצור אתרים שבאמת טובים למשתמש.

אם פעם אנשים היו כותבים מאמרי זבל בשביל לקדם את האתר שלהם על ידי הכנסת תוכן חדש ושמירה על תדירות עדכון הרי שהיום זה כבר לא עובד, גוגל מחפש תכנים איכותיים ואתרים אמתיים.

העתיד לפי דעתי הוא:

  1. לבנות תוכן איכותי ורלוונטי למשתמש שיגרום לו לשתף אותו עם חבריו ואף לקשר אליו ממקורות שונים(link bait)
  2. ליצור קישורים איכותיים ורלוונטיים על טקסט עוגן טבעי ולא על מילות מפתח
  3. ליצור ממשק משתמש מצוין, ניווט יוצא דופן וחווית משתמש נפלאה
  4. חיים בעולם חברתי: ליצור יותר ויותר סיגנלים חברתיים
  5. קידום מבוסס אוף-ליין – ההנחה שלי היא שאנשים יתחילו לבנות מותגים מחוץ למנוע החיפוש על ידי פרסומות וכדומה שיגרמו למשתמשים לחפש את המותג בגוגל ועל ידי כך לחזק את המותג.

ומה אתם חושבים שהעתיד?

חברה מומלצה: יאיר ברגל